Szybciej koleją do Krakowa? Ktoś jeszcze korzysta z kolei na tej trasie?
Za 50 milionów złotych Polskie Linie
Kolejowe wybudują łącznik na trasie Kraków – Zakopane. Prawie 700
metrowe połączenie dwóch linii skróci czas przejazdu o 15 minut.
Powstanie nowy przystanek, który zapewni lepszy dostęp do pociągów.
Pierwsze prace już w kwietniu.
Przygotowywanie
budowy nowego, prawie 700 metrowego odcinka torów, które połączą dwie
górskie linie: Skawina – Żywiec (nr 97) i Sucha Beskidzka – Chabówka (nr
98) rozpocznie się w kwietniu. Łącznik skróci czas przejazdu między
Krakowem a Zakopanem o około 15 minut.
Na
nowym odcinku, poza montażem torów i rozjazdów oraz urządzeń sterowania
ruchem, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują także przystanek.
Peron o długości 200 m będzie wyposażony w oświetlenie oznakowanie i
windy, które ułatwią dostęp osobom niepełnosprawnym. Z myślą o
pasażerach zaplanowano też parking. Na realizację projektu PLK
zabezpieczyły prawie 50 milionów złotych. Zakończenie prac planowane
jest w połowie 2016 roku.
Kolejne inwestycje dodatkowo skrócą podróż pod Giewont
Połączenie
linii 97 i 98 to nie jedyna zaplanowana przez PLK inwestycja na trasie
do Zakopanego. W tym roku rozpocznie się także budowa łącznicy między
stacjami Kraków Zabłocie a Kraków Krzemionki. Nowy odcinek skróci czas
przejazdu do Zakopanego o kolejne kilkanaście minut.
Po
wybudowaniu obu łącznic pasażerowie między Krakowem a Zakopanem pojada
około 30 min. krócej. (Obecnie 3 godzin i 20 minut). Trwają również
prace w zakresie opracowania dokumentacji przedprojektowej obejmującej
odcinek Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Projekt zakłada
modernizację infrastruktury w celu skrócenia czasu przejazdu, poprawy
bezpieczeństwa ruchu kolejowego, poprawy komfortu jazdy i dostępności
transportu kolejowego.
PLK
przygotowuje się też do budowy nowej linii Podłęże – Szczyrzyc –
Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacji linii Chabówka – Nowy Sącz.
Dzięki tej inwestycji możliwej do realizacji w latach 2016 - 2021 podróż
z Krakowa do Zakopanego skróci się do ok. 2 godzin.
Dorota Szalacha
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A
Komentarze
Prześlij komentarz